Allergie-eliminatie (TRM / NAET)

Deze behandeling is een combinatie van kinesiologie en acupunctuur.  We testen met behulp van glazen buisjes of je zwak of sterk test op een bepaalde stof, bijvoorbeeld eieren. Bij een zwakke test heeft het lichaam dan moeite met eieren. Het buisje Eggmix wordt in de hand geplaatst en bepaalde lijnen op de rug met acupunctuur punten worden gemasseerd. Daarna worden specifieke acupunctuurpunten op de armen en de benen met laserlicht van 635 nm behandeld. Vervolgens blijf je nog 20 minuten ontspannen liggen en testen we het daarna nog een keer. Tenslotte moet je eieren en alles wat erbij hoort 25 uur vermijden. Je krijgt een boek in bruikleen waarin staat wat je wel en niet mag eten en wat je dus moet vermijden. De eerste keer testen we alle 15 basisflesjes, zodat we kunnen inschatten hoeveel behandelingen waarschijnlijk nodig zijn.

Laser acupunctuur

We gebruiken low-level laser om de beweging van energie te stimuleren in de energiebanen (meridianen). Dit zorgt voor het regenereren van cellen, pijn vermindering, vermindering van ontstekingen en het verbetert de circulatie. Laser acupunctuur is vooral geschikt voor kinderen en mensen met een naaldfobie.

Shonishin

Deze Japanse acupunctuurstijl gebruikt kleine gereedschappen om de energie in de energiebanen (meridianen) te bewegen. Deze pijnloze techniek wordt veel bij kinderen gebruikt.

Gua Sha

Gua Sha is een schrapende techniek die de bloedcirculatie stimuleert op de huidoppervlakte.
Het wordt vaak gebruikt om spierpijn te behandelen, de functie van het immuunsysteem te boosten en kan ontstekingsverschijnselen bij chronische ziekten reduceren.

Triggerpoint Therapie

Bij deze therapie wordt druk uitgeoefend op een gespannen spier, een knoop of gespannen weefsel in het lichaam. Triggerpoints komen voor 70% overeen met acupunctuur punten en liggen niet altijd in de pijnlocatie.

Cupping

Bij deze therapievorm plaatsen wij cups op de huid die met een pompje vacuüm worden gezogen. Dit proces bevordert het vermogen van het lichaam om te helen en stimuleert de bloedcirculatie in de oppervlakkige spieren. Als de huid in de cup wordt gezogen, verschijnt er roodheid op de huid. Deze roodheid wordt gezien als oud gestagneerd bloed, die uit het diepere spierstelsel komt.
Oud bloed naar de oppervlakte trekken zorgt voor circulatie van nieuw bloed en het herstel van pijnlijke gebieden. Soms passen we ook Shiraku toe, dat is de Japanse vorm van bloedcupping.